KVKK: Kuruma İletilen Şikayet ve İhbarlarda Sık Yapılan Hatalara İlişkin Broşür Yayınlanmıştır

Kişisel Verilerin Korunması Hukuku

Kişisel Verileri Koruma Kurumu (“KVKK”, “Kurum”) tarafından, “Kuruma İletilen Şikayet ve İhbarlarda Sık Yapılan Hatalar’ başlıklı broşür (“Broşür”) 16.07.2024 tarihinde Kurumun resmi internet sitesinde yayınlanmıştır.

Bu Broşür, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ve Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e (“Tebliğ”) uygun biçimde şikâyet ve/veya ihbarların Kişisel Verileri Koruma Kuruluna (“Kurul”) iletilebilmesi ve ilgili kişilerin bilgilendirilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu kapsamda, Kurul’a intikal eden şikâyet ve ihbarlarda usul şartlarına ilişkin sıkça yapılan hatalara yer verilmiştir.

  • İlgili Broşür’e göre, Kurum’a iletilen ihbar ve şikayetlerde sık yapılan hatalar özetle şu şekildedir;
  • Veri sorumlusuna başvuru yolunun tüketilmemesi
  • Vekil aracılığıyla yapılan şikâyette/ihbarda vekaletname puluna yer verilmemesi
  • Vekil aracılığıyla yapılan şikâyet/ihbar başvuru ekinde ilgili kişiye ait vekâletname örneğinin eksiksiz bir şekilde ve/veya süresine dikkat edilerek sunulmaması
  • Veri sorumlusuna yapılmış başvuruya ve gerekmesi halinde başvuru yöntemine ilişkin bilgi ve belgeye yer verilmemesi
  • Veri sorumlusuna elektronik posta aracılığıyla başvuru yapılması halinde, bu başvurunun veri sorumlusuna daha önceden bildirilen ve veri sorumlusunun sisteminde kayıtlı elektronik posta adresini kullanmak suretiyle yapılmaması
  • Kanun’da öngörülen yasal süre içerisinde kurula şikâyetin iletilmemesi
  • Veri sorumlusu tarafından ilgili kişiye cevap verilmiş ise verilen cevabın dilekçe ekinde yer almaması ve/veya veri sorumlusu cevabının ilgili kişiye tebliğ edildiğine dair belgenin sunulmaması
  • Kurul’a iletilen dilekçelerin, veri sorumlusuna yapılan başvuruların, alınan cevapların ve bu belgelere dair gönderi belgelerinin tarihlerinin açık ve anlaşılır olmaması
  • Şikâyet/ihbar konusuna ilişkin tevsik edici bilgi ve belgelerin iletilmemesi
  • Kurul’a iletilen şikâyette/ihbarda, şikâyet/ihbar konusu ve talebin açık şekilde belirtilmemesi ve kurula iletilen şikâyet/ ihbar dilekçesi ve ekinin okunaklı olmaması
  • 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince yazılı başvurularda şikâyet edenin adına soyadına, imzasına, iş veya ikametgâh adresi bilgisine yer verilmemesi
  • İlgili kişi adına temsil yetkisi bulunmayan bir kişi tarafından Kurul’a şikâyette bulunulması
  • Veri sorumlusuna yapılan başvurunun yazılı yapılması halinde imzaya yer verilmemesi, vekaletname ile başvurulmuşsa vekaletname örneğine yer verilmemesi
  • Veri sorumlusuna yapılan başvuruların ad, soyad, kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik numarası, tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi, varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numarası ve talep konusu içermemesi
  • Veri sorumlularının kep adresine, kep niteliğine haiz olmayan elektronik posta aracılığıyla başvuru yapılması
  • Veri sorumlularının internet sitesinde yer alan kişisel verilerle ilgili kısımların kontrol edilmeden başvuruların gerçekleştirilmiş olması
  • Şikâyetin/ihbarın ilgili kişi olarak addedilmeyecek tüzel kişinin verilerinin korunmasına yönelik bir talep içermesi
  • Şikâyetin/ihbarın ölmüş kişilerin verilerinin korunmasına yönelik bir talep içermesi

Broşür’ün tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

 

Saygılarımızla,

Zümbül Hukuk ve Danışmanlık

info@zumbul.av.tr