Duyurular



Haftaya Dair Hukuki Gelişmeler
- BDDK Tarafından Bankaların Pay Geri Alımlarına İlişkin Esneklik Sağlanmasına Dair Karar Yayınlanmıştır
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (Kurum”) tarafından bankaların pay geri alımlarına yönelik esneklik tanınmasına dair 25.03.2025 tarihli ve 11177 K. sayılı Kararı (“Karar”) 25.03.2025 tarihinde resmi internet sitesinde yayınlanmıştır.
Karar özetle şu şekildedir:
- Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun (“Kurul”) 25.03.2025 tarihli toplantısında, 24.03.2025 tarih ve E-24049440- 045.01[4/1]-149517 sayılı yazını incelenmiştir.
- Bu itibarla Payları Borsa İstanbul A.Ş. Pay Piyasası’nda işlem gören halka açık bankaların, 17/3/2025 tarihinden sonra bu piyasadan geri alım yoluyla edindikleri kendi hisse senetlerinin 31/12/2025 tarihine kadar çekirdek sermayeden indirim kalemi olarak dikkate alınmamasına ve kredi riskine esas tutar hesaplamasına dahil edilmemesine karar verilmiştir.
Karar’ın tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
- KVKK Tarafından Biyometrik Verilerin İşlenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlara İlişkin Rehber Güncellenmiştir
Kişisel Verileri Koruma Kurumu (“KVKK”) tarafından hazırlanan Biyometrik Verilerin İşlenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlara İlişkin Rehber (“Rehber”) güncellenmiştir.
12/3/2024 tarihli ve 32487 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ceza Muhakemesi Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’un 6. maddesinde değişiklikler öngörülmüştür. Değişiklik ile özel nitelikli kişisel verilerin hukuki işleme sebepleri genişletilmiş ve 5. maddede yer alan kişisel verilerin işlenmesine ilişkin temel hukuki işleme sebepleriyle uyum sağlanmıştır.
Bu kapsamda Rehber değişiklik ile uyumlu hale getirilerek Rehber’de “Biyometrik Veri İşleme İlkeleri” ve “Biyometrik Veri Güvenliği” alt başlıklarına yer verilmiştir.
Güncellenen Rehber özetle aşağıdaki gibidir:
- KVKK 6. maddesi uyarınca bireylerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, dini, mezhebi, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirlerine ilişkin verileri ile biyometrik ve genetik verileri “özel nitelikli kişisel veriler” arasında sayılmıştır.
- Biyometrik veriler, Kanun’da açıkça tanımlanmamış olmakla birlikte; Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü’nün (“GDPR”) 4. maddesinde yer alan tanımın, bu alandaki en kapsamlı tanım olduğu kabul edilmektedir. Buna göre biyometrik veri, bir gerçek kişinin fiziksel, fizyolojik veya davranışsal özelliklerine ilişkin, o kişiyi özgün biçimde tanımlamayı veya doğrulamayı sağlayan teknik işlemler sonucunda elde edilen kişisel verilerdir.
- Biyometrik veriler fizyolojik ve davranışsal nitelikli olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Fizyolojik nitelikli biyometrik veriler; parmak izi, iris, yüz, retina ve avuç içi gibi bireyin fiziksel özelliklerine dayalı verileri kapsamaktadır. Davranışsal nitelikli biyometrik veriler ise bireyin yürüyüş biçimi, klavyeye basış tarzı ve sürüş alışkanlıkları gibi davranışsal özelliklerine ilişkin verilerden oluşmaktadır. Bu tür veriler, kişiye özgü ve benzersiz olup genellikle ömür boyu değişmeyen, unutulması mümkün olmayan ve herhangi bir dış müdahale gerektirmeksizin bireyde doğal olarak bulunan nitelikler taşımaktadır.
- Biyometrik verilerin işlenmesinde, Kanun’un 4. maddesinde belirtilen genel ilkelere uygunluk büyük önem taşımaktadır. Ayrıca, Kanun’un 6. maddesinin üçüncü fıkrasına göre, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesi kural olarak yasaktır. Ancak aşağıdaki hallerde bu verilerin işlenmesi mümkün olacaktır:
- İlgili kişinin açık rızasının bulunması,
- İşlemenin kanunlarda açıkça öngörülmesi,
- Rıza veremeyecek durumda olan kişinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunluluk bulunması,
- İlgili kişinin alenileştirdiği verilerin, alenileştirme iradesiyle uyumlu şekilde işlenmesi,
- Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu olması,
- Kamu sağlığının korunması, tıbbi teşhis, tedavi, bakım hizmetleri ve sağlık hizmetlerinin planlanması gibi amaçlarla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişilerce veya yetkili kurumlarca veri işlenmesi,
- İstihdam, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal güvenlik ve benzeri alanlardaki hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
- Vakıf, dernek ve benzeri kuruluşlar tarafından, yalnızca kendi üyelerine yönelik ve üçüncü kişilere açıklanmamak kaydıyla, amaçları doğrultusunda veri işlenmesi.
- Biyometrik verilerin işlenmesinde yalnızca işleme şartlarının varlığı yeterli olmayıp her durumda Kanun’un 4. maddesinde yer alan genel ilkelere de uyulması zorunlu kılınmıştır. Bu ilkeler; hukuka ve dürüstlük kurallarına uygunluk, doğruluk ve güncellik, belirli ve meşru amaçlara bağlılık, işleme amacına uygunluk, sınırlılık ve ölçülülük ile verilerin sadece gerekli süreyle muhafaza edilmesini kapsamaktadır.
- Biyometrik verilerin hukuka uygun şekilde işlenip işlenmediği değerlendirilirken somut olayın özellikleri dikkate alınmalı ve yorum buna göre yapılması gerekmektedir.
- Biyometrik Veri Güvenliği başlığı altında, biyometrik veri işleyen veri sorumlularının, kişisel veri güvenliğine ilişkin mevzuat, Kurul kararları ve rehber dokümanlarda belirtilen yükümlülüklere titizlikle uymaları gerektiği vurgulanmıştır. Bu kapsamda veri sorumluları, biyometrik verilerin niteliğini ve ilgili kişi açısından doğurabileceği riskleri göz önünde bulundurarak gerekli teknik ve idari tedbirleri almakla yükümlü kılınmıştır. Rehber’de veri sorumlularının alabileceği gerekli teknik ve idari tedbirlere örnekler verilmiştir.
Rehberin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
- Türk Gıda Kodeksi Gıdalardaki Mikotoksin Seviyelerinin Resmî Kontrolü İçin Numune Alma ve Analiz Metodu Kriterleri Tebliği (Tebliğ No: 2025/7) Yayımlanmıştır
Tarım ve Orman Bakanlığı (“Bakanlık”) tarafından hazırlanan, Türk Gıda Kodeksi Gıdalardaki Mikotoksin Seviyelerinin Resmî Kontrolü İçin Numune Alma ve Analiz Metodu Kriterleri Tebliği (Tebliğ No: 2025/7) (“Tebliğ”) 26.03.2025 tarihli ve 32853 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
Tebliğ’e göre;
- Tebliğ’in amacı ve kapsamı gıdalardaki mikotoksin seviyelerinin resmî kontrolü için numune alma ve analiz metodu kriterlerini belirlemektir.
- Tebliğ, 19/2/2020 tarihli ve 31044 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği’ne ve 5/11/2023 tarihli ve 32360 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Bulaşanlar Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.
- Gıdalardaki mikotoksin seviyelerinin kontrolü amacıyla numune alma işlemi, Ek-1’de belirtilen metotlara uygun olarak gerçekleştirilecektir. Ek-1’de yer alan gıda kategorilerinden birine sınıflandırılamayan bir gıdanın söz konusu olması durumunda ise numune alma metodu, ilgili gıdanın parçacık boyutu ya da Ek-1’de yer alan kategorilerde sınıflandırılabilen benzer bir gıdaya olan yakınlığı esas alınarak belirlenecektir.
- Bununla birlikte Ek-1’de tanımlı herhangi bir kategoriye girmeyen bir gıdanın bulunması ve mikotoksinlerin bu gıdada homojen olarak dağıldığına dair bilimsel kanıtların mevcut olması hâlinde, söz konusu gıdalardan numune alma işlemi, 12/2/2025 tarihli ve 32811 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Gıdalardaki Eser Elementler ve İşleme Bulaşanlarının Resmî Kontrolü İçin Numune Alma ve Analiz Metodu Kriterleri Tebliği (Tebliğ No: 2024/10)’nin Ek-1 Bölüm A’sında belirtilen metotlara göre yapılacaktır.
- Gıdalardaki mikotoksin seviyelerinin kontrolü için kullanılan numune hazırlama ve analiz metotları Ek-2'de belirtilen kriterlere uygun olması gerekmektedir.
- Tebliğ’in yayımından önce faaliyet gösteren ve bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerde resmî kontroller için analiz yapan kurum ve kuruluşlar, 31/12/2025 tarihine kadar bu Tebliğ hükümlerine uymakla yükümlü kılınmıştır.
- Tebliğ hükümlerine 31/12/2025 tarihine kadar uyum sağlamak zorunda olan kurum ve kuruluşlar, bu Tebliğ hükümlerine uyum sağlayana kadar 6. madde ile yürürlükten kaldırılan Türk Gıda Kodeksi Gıdalardaki Mikotoksin Seviyelerinin Resmi Kontrolü İçin Numune Alma, Numune Hazırlama ve Analiz Metodu Kriterleri Tebliği (Tebliğ No: 2018/10) hükümlerine uymakla yükümlü kılınmıştır.
Tebliğ’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
Tebliğ'in eklerine buradan ulaşabilirsiniz.
- Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Yayımlanmıştır
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (“TCMB”) tarafından hazırlanan Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (“Yönetmelik”) 28.03.2025 tarihli ve 32855 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
Yönetmelik ile aşağıdaki hususlarda değişiklikler gerçekleştirilmiştir;
- Ödeme hizmeti sağlayıcıları ve elektronik para kuruluşlarının müşteri ödemelerini banka hesaplarıyla entegre etmeleri ve FAST sistemine katılmaları gerekecek; dijital cüzdan hizmeti sunmaya başlayan yeni firmalar için belirli izin ve kurallar uygulanacaktır.
- Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik'in 4. maddesi kapsamındaki belirli ödeme hizmetlerini sunan sağlayıcılar, Bankalararası Kart Merkezi A.Ş.’ye bağlanmak zorundadır. Bu sağlayıcılar, talep eden diğer yetkili ödeme hizmeti sağlayıcılarına gerekli altyapıyı sunmakla yükümlüdür.
- Ödeme hacmi bakımından ilk 10’da yer alan kuruluşlar, Yönetmelik’te belirlenen süreler içinde yükümlülüklerini yerine getirmek zorundadır. 2024 takvim yılı ödeme hacmi bakımından ilk on arasında yer alanlar, yerine getirmesi gereken yükümlülüklerini 31/12/2025 tarihine kadar, ilerleyen yıllarda ilk on arasında yer alacaklar ise içinde bulunulan yılın sonuna kadar yerine getirmelidir.
- Mevcut şirketler ise, 31 Aralık 2025 tarihine kadar bu düzenlemelere uyum sağlamak zorundadır.
İşbu değişiklikler ile ödeme ekosisteminde daha fazla entegrasyon ve rekabeti artırmak amaçlanmaktadır. Düzenlemeler doğrultusunda özellikle dijital cüzdan hizmeti sunanlar ve büyük ödeme hizmeti sağlayıcıları için ciddi teknik ve operasyonel dönüşüm gerekebilir.
Yönetmelik Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihte yürürlüğe girmiştir.
Yönetmeliğin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
- Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2008-32/35)’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Tebliğ No: 2025-32/74) Yayımlanmıştır
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2008-32/35)’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Tebliğ No: 2025-32/74) (“Tebliğ”) 28.03.2025 tarihli ve 32855 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
İşbu Tebliğ ile;
- Altın, gümüş ve platin ile ilgili düzenlemeler paladyumu da içerecek şekilde genişletilmiştir.
- İlgili maddelerde geçen “gümüş ve platin” ifadeleri “gümüş, platin ve paladyum” olarak değiştirilmiştir.
Tebliğ Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihte yürürlüğe girmiştir.
Tebliğ’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
- Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2008-32/34)’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Tebliğ No: 2025-32/75) Yayımlanmıştır
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2008-32/34)’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Tebliğ No: 2025-32/75) (“Tebliğ”) 28.03.2025 tarihli ve 32855 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
Tebliğ ile getirilen değişiklikler özetle aşağıdaki şekildedir;
- Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ’in 3. maddesinde yer alan 25.000 TL sınırı, 185.000 TL olarak güncellenmiştir.
- Bedel transferlerinin bankalardan yapılması kaydıyla yurt dışındaki mali piyasalarda işlem gören menkul kıymetler, türev ürünler ve vadeli işlemlerin Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yetkilendirilmiş banka ve aracı kurumlar üzerinden yapılması zorunlu hale getirilmiştir.
- Türkiye’de yerleşik kişiler kaldıraçlı işlemler ve benzeri türev araçlar sadece Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlar aracılığıyla alınıp satılabilecektir. Yetkisiz kişilerin bu işlemlere aracılık etmesi veya yurt dışına transfer yapması yasaklanmıştır.
Tebliğ Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihte yürürlüğe girmiştir.
Tebliğ’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
- SPK Tarafından Bilgi Sistemleri Yönetimi Tebliği Kapsamında Aracı Kurumların 2023 Yılına Ait Sızma Testi Raporlarına İlişkin Olarak Yapılan İnceleme Sonucunda İdari Para Cezaları Uygulanmıştır
Sermaye Piyasası Kurulu’nun (“SPK”), VII-128.9 sayılı Bilgi Sistemleri Yönetimi Tebliği (“Tebliğ”) kapsamında aracı kurumların 2023 yılına ait sızma testi raporlarına ilişkin olarak gerçekleştirilen inceleme sonucunda idari para ceza verilmesini öngören kararı (“Karar”) 27/03/2025 tarihli ve 2025/19 sayılı Sermaye Piyasası Kurulu Bülteni’nde yayınlanmıştır.
Karar’a göre;
- Tebliğ kapsamında aracı kurumların 2023 yılına ait sızma testi raporlarına ilişkin olarak gerçekleştirilen inceleme sonucunda idari para cezalarının uygulanmasına karar verilmiştir.
- İnceleme kapsamında tespit edilen aykırılıklar arasında; sızma testi raporunun bulgu önem derecelerinin uygun olmaması, raporun kapsamının ve gönderim süresinin mevzuata aykırı şekilde düzenlenmesi, yalnızca gönderim süresine ilişkin usulsüzlükler ile sızma testini gerçekleştiren gerçek veya tüzel kişilerin bu faaliyeti yürütmeye yetkili olmadıkları halde test gerçekleştirmeleri gibi hususlar yer almaktadır.
- Kurul tarafından tespit edilen hukuka aykırılıklar neticesinde 155.567 TL ile 466.701 TL arasında değişen idari para cezaları verilmiştir.
- İnceleme sonucunda idari para cezası uygulanan şirketler, şirketlerin vergi kimlik numaralarına, idari para cezası uygulanmasına neden olan eylemleri, eylemlerin hukuka aykırılık teşkil ettiği düzenlemelere ve verilerin idari para cezaları Karar’da yer verilen tabloda özetlenmiştir.
Karar’ın tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
- Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşlarının Bilgi Sistemleri ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcılarının Ödeme Hizmetleri Alanındaki Veri Paylaşım Servislerine İlişkin Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ Yayımlanmıştır
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşlarının Bilgi Sistemleri ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcılarının Ödeme Hizmetleri Alanındaki Veri Paylaşım Servislerine İlişkin Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (“Tebliğ”) 28.03.2025 tarihli ve 32855 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
Tebliğ ile getirilen değişiklikler özetle aşağıdaki şekildedir;
- BKM API Geçidi zorunluluğu getirilmiştir. Ödeme hizmeti sağlayıcıları, BKM API Geçidi'ne bağlanarak gerekli altyapıyı sağlamakla yükümlü hale getirilmiştir.
- Fonların Anlık ve Sürekli Transferi Sistemine katılımcı olan ödeme hizmeti sağlayıcıları, 31/12/2025 tarihine kadar yükümlülüklerini yerine getirmesi gerekmektedir. Sisteme katılımcı olmayan ve 2024 yılında ödeme hacmi bakımından ilk 10’a giren kuruluşlar için de aynı süre geçerli olacaktır.
- İlerleyen yıllarda ilk 10’a giren kuruluşlar içinde bulunulan yılın sonuna kadar yükümlülüklerini tamamlamak zorundadır.
Tebliğ Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihte yürürlüğe girmiştir.
Tebliğ’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
- Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 4) Yayımlanmıştır
Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 4) (“Tebliğ”) 29.03.2025 tarihli ve 32856 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
Tebliğ ile getirilen değişiklikler özetle aşağıdaki şekildedir;
- 6. maddede yapılan tarih düzeltmeleri ve açıklamalarla, taşıtların tescil işlemleri ile ilgili geçiş sürecinde netlik sağlanmıştır.
- Benzin ve motorin dışındaki yakıt türlerine dair de tarihsel düzenlemeler getirilmiştir.
- Taşıt sınıflarına yakıt türü de dahil edilerek taşıtların yakıt türüne göre daha doğru bir şekilde sınıflandırılması sağlanmıştır. Düzenlemeye göre 31 Aralık 2025 tarihine kadar benzin veya motorin dışındaki yakıt türleriyle çalışan pompa üniteleri için Taşıt Tanıma Olanakları uygulanabilecektir.
- 31 Aralık 2025 tarihine kadar benzin veya motorin dışındaki yakıt türleriyle çalışan taşıtların depo sistemleri için de bir geçiş süresi tanınmıştır.
Tebliğ Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihte yürürlüğe girmiştir.
Tebliğ’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
- İnternet Alışverişlerinde Güçlü Ürün Güvenliği Döneminin 1 Nisan’da Başlayacağına İlişkin Kamuoyu Duyurusu Yayınlanmıştır
Ticaret Bakanlığı (“Bakanlık”) tarafından hazırlanan “İnternet Alışverişlerinde Güçlü Ürün Güvenliği Döneminin 1 Nisan’da Başlayacağına İlişkin Kamuoyu Duyurusu” Bakanlığın resmi sosyal medya hesaplarında yayınlanmıştır.
30 Ekim 2024’te yayımlanan Uzaktan İletişim Araçları Yoluyla Piyasaya Arz Edilen Ürünlerin Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği (“Yönetmelik”) geçiş sürecinin ardından 1 Nisan 2025 itibariyle yürürlüğe girmiştir.
1 Nisan 2025 itibarıyla yürürlüğe giren yeni düzenlemeyle e-ticaret sektöründe önemli değişiklikler yapılmıştır. Tüketici haklarının koruması ve ürün güvenliğinin sağlanması amacıyla özellikle uzaktan iletişim araçları (internet gibi dijital platformlar) ile ürün satan firmalar ve e-ticaret siteleri için büyük yenilikler getirilmiştir. Getirilen yenilikler özetle aşağıdaki şekildedir;
- Satıcılar, ürünlerini internet üzerinden satarken net ve doğru bilgiler sağlamak zorundadır. Ürünlerin fiyatı, teknik özellikleri, garanti süresi ve iade koşulları gibi detaylar açıkça belirtilmelidir.
- Sanal pazar yerleri (örneğin, e-ticaret platformları), ürünlere dair güvenlik bilgilerini sisteminde bulundurmalı ve listelenen ürünlerin güvenlik standartlarına uygun olup olmadığını denetlenmelidir.
- Uygunsuz veya güvenlik açısından tehlikeli olabilecek ürünler, 24 saat içinde platformlardan kaldırılacaktır.
- Yurt dışından Türkiye'ye satış yapan firmalardan Bakanlığın belirleyeceği listeler kapsamındaki ürünleri gönderenler, Türkiye'de yerel bir temsilci atamak zorundadır.
- Yeni düzenlemelere uymayan firmalar, erişim engeli gibi yaptırımlarla karşılaşacaktır.
Yönetmeliğin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla,
Zümbül Hukuk ve Danışmanlık
İnternet sitemizde bulunan her türlü bilgi ve belge Avukatlık Kanunu ve ilgili diğer mevzuat ile Türkiye Barolar Birliği’nin Avukatlık Meslek Kuralları dikkate alınarak Zümbül Hukuk ve Danışmanlık tarafından yalnızca genel bilgilendirme amacıyla hazırlanmış olup, bu yayınlarda kesinlikle reklam ve/veya ticari amaç güdülmemiştir. İnternet sitemizdeki her türlü bilgi ve belge genel geçer nitelikte olup hiçbir suretle bu yayınların eksiksiz, doğru, güncel ve güvenilir olduğu garanti ve taahhüt edilmemektedir. İnternet sitemizde yer verilen yayınlardaki bilgilerle ilgili olarak bir avukata/uzmana danışmadan söz konusu bilgi ve belgelere dayanılarak hareket edilmemelidir. İnternet sitemizdeki yayınlarda yer verilen linkler kamuya açık kaynaklardan elde edilerek yalnızca ziyaretçilerin diğer bilgi ve belgelere ulaşmasını kolaylaştırmak amacıyla bulunmaktadır. Bu linkler hiçbir şekilde link verilen kişi, kurum ve kuruluşları tavsiye ve/veya onay anlamına gelmemektedir. İnternet sitemizdeki yayınlar hiçbir şekilde hukuki danışmanlık sunulması veya internet sitemize herhangi bir suretle ulaşan ziyaretçiler ile avukat-müvekkil ilişkisi oluşturulduğu anlamına gelmemektedir. İnternet sitemizdeki tüm içerikler Zümbül Hukuk ve Danışmanlık mülkiyetindedir ve hiçbir içerik yazılı izin alınmaksızın kopyalanamaz, çoğaltılamaz ve atıf yapılmadan kullanılamaz.