Faizsiz Bankacılık İlke ve Standartları Kapsamında Müşterilerin ve Kamuoyunun Bilgilendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ Yayımlanmıştır

Banka Hukuku

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından 31675 sayılı ve 30 Kasım 2021 tarihli Resmî Gazete’de Faizsiz Bankacılık İlke ve Standartları Kapsamında Müşterilerin ve Kamuoyunun Bilgilendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (“Tebliğ”) yayımlanmıştır.

  • Müşterilerin Bilgilendirilmesi

Banka, müşterilerini faizsiz bankacılık ilke ve standartları ile danışma komitesi kararları kapsamında ürün ve hizmetlerinin, işleyişleri ve dayandıkları akdin veya akitlerin taraflara getirdiği hak ve yükümlülükler konusunda açık, net ve anlaşılabilir bir şekilde bilgilendirmekle ve müşterilerinin söz konusu akde veya akitlere esas irade beyanlarını almakla yükümlüdür.

Bilgilendirme yükümlülüğü sözlü ve yazılı olarak, her bir ürün ve hizmet türü için en az bir defa, ilk sözleşme kurulmadan önce gerçekleştirilmelidir. Bilgilendirme sonucu müşteriye bilgilendirme formu verilmesi zorunluluğu bulunmaktadır.

Tebliğ’de fon kullandırım işlemlerinde ve katılım fonu müşterilerinin bilgilendirilmesine ilişkin detaylı açıklamalara yer verilmiştir.

  • Kamuoyunun Bilgilendirilmesi

Banka, kurumsal internet sitesi üzerinden faizsiz bankacılık ilke ve standartları ile danışma komitesi kararları kapsamında ürün ve hizmetlerinin, işleyişleri ve dayandıkları akdin veya akitlerin taraflara getirdiği hak ve yükümlülükler konusunda kamuoyunu açık, net ve anlaşılabilir bir şekilde bilgilendirmekle yükümlüdür.

Banka, gerekli bilgi işlem altyapısını oluşturur, yeterli düzeyde idari ve teknik tedbirleri almakla yükümlüdür. İlgililerin ihtiyaç duyacakları bilgiye en kısa ve kolay yoldan ulaşabilmesi amacıyla aşağıdaki bilgiler kurumsal internet sitesi aracılığıyla kamuoyunun bilgisine sunulmalıdır.

Tebliğ metninin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

 

Saygılarımızla,

Zümbül Hukuk ve Danışmanlık

info@zumbul.av.tr