Binalar ve Yerleşmeler İçin Yeşil Sertifika Yönetmeliği Yayımlanmıştır

Çevre Hukuku

Binalar ve Yerleşmeler İçin Yeşil Sertifika Yönetmeliği (“Yönetmelik”), 12 Haziran 2022 tarihli ve 31864 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Yönetmelik uyarınca yeşil sertifika almak isteğe bağlıdır. Yeşil sertifika, Yönetmelik’in ekinde yer alan Yeşil Sertifika Bina Değerlendirme Kılavuzu ve Yeşil Sertifika Yerleşme Değerlendirme Kılavuzunda tanımlanan kriterler esas alınarak düzenlenecektir.

Yeşil sertifika almak isteyen bina veya yerleşme sahipleri, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yetkilendirilen yeşil sertifika uzmanlarından ve değerlendirme kuruluşundan hizmet almalıdır. Yönetmeliğe göre, Ulusal Yeşil Sertifika Sisteminin değerlendirme kuruluşu Türkiye Çevre Ajansı olacaktır.

Yeşil sertifika uzmanı, sertifika alınmak istenen bina veya yerleşmeye ait bilgileri ilgisine göre Ulusal Yeşil Sertifika Sistemi YeS-TR sistemine kaydedecektir.

Yeşil sertifika eğitimlerine, değerlendirme kılavuzlarında belirtilen meslekleri haiz kişiler katılabilecektir. Yeşil sertifika uzmanlık yetkisinin geçerlilik süresi on (10) yıldır. Bu sürenin bitiminde eğitime katılmaksızın tekrar sınava girilerek uzmanlık yetkisi yenilenebilecektir.

Yönetmelik’le birlikte, 23/12/2017 tarihli ve 30279 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Binalar ile Yerleşmeler İçin Yeşil Sertifika Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Binalar ile Yerleşmeler İçin Yeşil Sertifika Uygulama Tebliğinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Tebliğ (“Tebliğ”), 12 Haziran 2022 tarihli ve 31864 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Tebliğ ile birlikte 9/6/2021 tarihli ve 31506 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Binalar ile Yerleşmeler İçin Yeşil Sertifika Uygulama Tebliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Bahsi geçen Yönetmelik’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Bahsi geçen Tebliğ’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Saygılarımızla,

Zümbül Hukuk ve Danışmanlık

info@zumbul.av.tr