Haftaya Dair Hukuki Gelişmeler

 

 

1.Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü İhlalinin Her Durumda Tazminat Hakkı Doğurmayacağına İlişkin ABAD Kararı

Avrupa Birliği Adalet Divanı (Court of Justice of the European Union- “ABAD”) tarafından bugün yayımlanan, Avusturya orijinli dosya (C-300/21) kapsamında verilen Avusturya Yüksek Mahkemesi (“Mahkeme”) dosyası kapsamında yapılan değerlendirme ve tespitler özetle aşağıdaki gibidir.

  • Österreichische Post 2017'den itibaren bir kısım Avusturya halkının siyasi eğilimleri hakkında bilgi toplamıştır. Toplanan veriler, Österreichische Post'un hangi vatandaşın hangi siyasi partiye yüksek derecede yakınlık duyduğunun tespit edebilmesini sağlamıştır.
  • Kişisel verilerinin bu şekilde işlenmesine rıza göstermemiş olan vatandaşlardan biri, kendisi ile olaya konu siyasi parti arasında bağ kurulmuş olması nedeniyle büyük bir üzüntü, güven kaybı ve teşhir edilmişlik hissi yaşadığını iddia etmiştir. Uğradığını iddia ettiği manevi zararın tazmini bağlamında Avusturya mahkemeleri nezdinde 1.000 Avro tutarında tazminat talep etmiştir.
  • ABAD kararda, Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü (General Data Protection Regulation – “GDPR) tarafından sağlanan tazminat hakkının aşağıdaki üç kümülatif koşula tabi olduğunu ve her ihlalin tazminat sonucunu doğurmayacağını ifade etmiştir:
  1. GDPR'nin ihlali,
  2. bu ihlalden kaynaklanan maddi veya manevi zarar,
  3. ihlal ve zarar arasında illiyet bağı.
  • Bunun yanı sıra ABAD, manevi zararların tazmini yönünden belirli bir ciddiyet eşiğine ulaşılması gerekmediğini vurgulamıştır.
  • Netice itibariyle ABAD, GDPR'nin tazminatların değerlendirilmesine ilişkin herhangi bir kural içermediğini, bu nedenle eşitlik ve etkililik ilkelerine uyulması kaydıyla, bireylerin GDPR'den elde ettikleri hakların korunmasına yönelik eylemler için ayrıntılı kuralları ve özellikle de bu bağlamda ödenecek tazminatın kapsamını belirleme yetkisinin her üye devletin kendi hukuk sistemini ilgilendirdiğini açıklamıştır.

Bahsi geçen değerlendirmelerin yer aldığı 4 Mayıs 2023 tarihli ve 72/23 sayılı kararın (İngilizce) tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.  

ABAD Hukuk Sözcüsünün 27 Nisan 2023 tarihli görüşü ile ilgili duyurumuza buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

  1. Olağanüstü Hal Kapsamında Yargı Alanında Alınan Tedbirlere İlişkin Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Değişiklik Yapılmıştır

 

 

Olağanüstü Hal Kapsamında Yargı Alanında Alınan Tedbirlere İlişkin Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası: 139) (“Kararname”), 5 Nisan 2023 tarihli ve 32154 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Kararname’ye göre yargı alanında alınan tedbirler:

a)      Adıyaman il merkezi ile Çelikhan ve Samsat ilçeleri; Gaziantep ili Nurdağı ilçesi; Hatay il merkezi ile Antakya, Defne, İskenderun, Arsuz, Belen, Samandağ ve Yayladağı ilçeleri; Kahramanmaraş il merkezi ile Dulkadiroğlu, Onikişubat, Afşin, Elbistan, Ekinözü, Nurhak, Göksun, Pazarcık ve Çağlayancerit ilçeleri; Malatya il merkezi ile Battalgazi, Yeşilyurt, Arguvan, Kale, Yazıhan, Akçadağ ile Doğanşehir ilçeleri,

b)      6/2/2023 tarihi itibarıyla yerleşim yeri (a) bendinde belirtilen yerler olan gerçek ve tüzel kişiler,

c)      6/2/2023 tarihi itibarıyla (a) bendinde belirtilen yerlerde bürosu bulunan avukatlar,

bakımından 1/5/2023 (bu tarih dâhil) tarihine kadar uygulanmaya devam edilecektir.

Kararname yayım tarihi olan 5 Nisan 2023 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Bahsi geçen Kararname’nin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

3.Kozmetik Ürünler Yönetmeliği Yayımlanmıştır


Kozmetik Ürünler Yönetmeliği (“Yönetmelik”), 8 Mayıs 2023 tarihli ve 32184 sayılı mükerrer Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Yönetmelik’e göre:

  • Yönetmeliğin amacı, insan sağlığının yüksek düzeyde korunmasını sağlamak üzere, piyasada bulundurulan kozmetik ürünlere ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
  • Yönetmelik, kozmetik ürünlere ilişkin 30/11/2009 tarihli ve (AT) 1223/2009 sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey Tüzüğü dikkate alınarak Avrupa Birliği mevzuatına uyum çerçevesinde hazırlanmıştır.
  • Kozmetik ürünler yalnızca, yurt içinde yerleşik bir gerçek veya tüzel kişinin sorumlu kişi olarak atanması şartıyla piyasaya arz edilecektir.
  • Sorumlu kişi, piyasaya arz edilen her bir kozmetik ürün için bu Yönetmelikte belirtilen ilgili yükümlülüklere uyulmasını sağlayacaktır.
  • Sorumlu kişi, bir kozmetik ürün piyasaya arz edildiğinde bu ürüne ilişkin ürün bilgi dosyasını kozmetik ürünün son partisi/serisinin piyasaya arz edilmesini takip eden on yıl boyunca saklayacaktır.
  • Sorumlu kişi, ürün bilgi dosyasını, etikette belirtilen adresinde elektronik ya da başka bir formatta Kurumun talebi halinde sunulmak üzere hazır halde bulunduracaktır.
  • Ürün bilgi dosyası, Türkçe veya İngilizce olarak hazırlanacaktır.
  • Kozmetik ürünler için örnek alma ve analiz işlemleri güvenilir ve tekrarlanabilir bir şekilde gerçekleştirilecektir.
  • Nanomateryal içeren her kozmetik ürün için insan sağlığının yüksek düzeyde korunması sağlanacaktır.
  • Kozmetik ürünlerin etiketlemesinde, piyasada bulundurulmasında, tanıtımında ve reklamlarında, bu ürünlerin sahip olmadığı özellikler veya fonksiyonların bulunduğunu ima eden metinler, adlar, ticari markalar, tescilli ticari markalar, resimler ve figüratif veya diğer işaretler kullanılamayacaktır.
  • Bu Yönetmelik ile beraber 23/5/2005 tarihli ve 25823 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kozmetik Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
  • Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce yürürlükten kaldırılan Kozmetik Yönetmeliğine uygun olarak piyasaya arz edilmiş olan ürünler, bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren 2 yıl süreyle piyasada bulundurulabilecektir.

Yönetmelik yayım tarihinden itibaren 6 ay sonra yürürlüğe girecektir.

Bahsi geçen Yönetmelik’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

4.İthalat Başvuruları ve Piyasaya Sunum İzni Hakkında Kılavuz Güncellenmiştir


Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (“TİTCK”) tarafından güncellenmiş İthalat Başvuruları ve Piyasaya Sunum İzni Hakkında Kılavuz (“Kılavuz”), 4 Mayıs 2023 tarihinde TİTCK’in resmi sitesinde yayımlanmıştır.

Söz konusu Kılavuz’a göre:

  • Kılavuzun amacı kontrole tabi olmayan beşerî tıbbi ürünlerin, kan ürünü veya kan ürünü içeren beşerî tıbbi ürünlerin, immünolojik beşerî tıbbi ürünlerin, geleneksel bitkisel tıbbi ürünlerin, ara ürün izin belgeli ürünlerin, tescil belgeli radyofarmasötiklerin, alerjen ürünlerin, ham maddelerin ithalat başvuru şartları ve kan ürünü veya kan ürünü içeren beşerî tıbbi ürünlerin, immünolojik beşerî tıbbi ürünlerin, alerjen ürünlerin piyasaya sunum izni için gerekliliklere ilişkin hususlar ile söz konusu başvurularda dikkat edilecek usul ve esasları belirlemektir.
  • Satış izni bulunan ruhsatlı veya izinli olup ruhsat başvurusunda bulunulmuş olan immünolojik beşerî tıbbi ürünler için; ruhsat/izin sahibi tarafından, ürünün her serisi için piyasaya sunum izni başvurusu yapılması gerekmektedir.

Bahsi geçen Kılavuz’un tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

5.Kesinleşmiş Borçların Yapılandırılması Broşürü Yayımlanmıştır


Gelir İdaresi Başkanlığı (“GİB”) tarafından Kesinleşmiş Borçların Yapılandırılması Broşürü (“Broşür”) 4 Mayıs 2023 tarihinde GİB’in resmi sitesinde yayımlanmıştır.

Söz konusu Broşür’e göre:

  • Yapılandırma Kapsamındaki Borçlar:
  • 31/12/2022 tarihinden (bu tarih dahil) önceki dönemlere ait vergi, resim, harç ve bunlara ilişkin cezalar ile gecikme faizi ve gecikme zammı alacakları,
  • 31/12/2022 tarihinden (bu tarih dahil) önce verilen tüm idari para cezaları (askerlik, seçim, trafik, nüfus, karayolu taşıma, otoyollar ve köprülerden ihlalli geçiş gibi cezalar, üst kurullarca verilen idari para cezaları),
  • Kanunun yayımlandığı 12/03/2023 tarihi itibarıyla vadesi geldiği hâlde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş olan;
  • Ecrimisiller,
  • Öğrenim ve katkı kredisi alacakları,
  • Adli para cezaları,
  • Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (“DFİF”) alacakları,
  • Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu (“KKDF”),
  • Tarım Kanunu kapsamında verilen destek ödemelerinden geri alınması gereken alacaklar,
  • Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun kapsamındaki alacaklar,
  • Yiyecek bedelleri,
  • Maden Kanununa istinaden alınan Devlet hakkı bedelleri

gibi diğer kamu alacakları girmektedir.

  • Vadesi geldiği halde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş; İdari para cezalarının tamamının, faiz, gecikme faizi ve zammı gibi fer’i alacaklar yerine Yİ-ÜFE oranları esas alınarak güncellenen tutarın, ödenmesi gerekmektedir.
  • Başvuruların, 31/5/2023 tarihine kadar (bu tarih dâhil) yapılması gerekmektedir.

Bahsi geçen Broşür’ün tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Broşür’e ilişkin GİB duyurusuna buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

6.MTV ve Taşıtla İlgili İdari Para Cezalarının Yapılandırılması Broşürü Yayımlanmıştır


Gelir İdaresi Başkanlığı (“GİB”) tarafından MTV ve Taşıtla İlgili İdari Para Cezalarının Yapılandırılması Broşürü (“Broşür”), 3 Mayıs 2023 tarihinde GİB’in resmi sitesinde yayımlanmıştır.

Söz konusu Broşür’e göre:

  • 31 Aralık 2022 tarihinden önce (bu tarih dâhil) tahakkuk eden MTV ile bu tarihten önce verilen trafik idari para cezaları, karayolu taşıma para cezaları, köprü ve otoyollardan ihlalli geçiş ücreti ile idari para cezalarından 12/3/2023 tarihi itibarıyla kesinleşmiş ve vadesi geldiği halde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş olanlarının 7440 sayılı Kanunun 2 nci maddesi hükümlerinden yararlanmak suretiyle yapılandırılması mümkündür.
  • Kahramanmaraş İlinde meydana gelen depremlerden dolayı mücbir sebep hali ilan edilen illerde Kanun kapsamında yapılacak başvuruların 31/10/2023 tarihine kadar (bu tarih dâhil) yapılması ve ödenecek birinci taksitin (peşin ödeme dâhil) 30/11/2023 tarihine, ikinci taksitin 2/1/2024 (31/12/2023 tarihinin resmi tatile rastlaması nedeniyle) tarihine kadar (bu tarihler dâhil), diğer taksitlerin ise takip eden aylarda ödenmesi gerekmektedir.
  • Yapılandırılan borçlar, borçlunun tercihine göre peşin veya taksitler halinde ödenebilecektir.
  • Kanun kapsamında yapılandırılan borçların tamamının ilk taksit ödeme süresinin son günü olan 3/7/2023 (30/6/2023 tarihinin resmi tatile rastlaması nedeniyle) tarihine kadar (bu tarih dâhil) ödenmesi halinde;
  • Yapılandırılan borçlara katsayı uygulanmayacak ve
  • Yİ-ÜFE oranları esas alınarak hesaplanan tutardan %90 İNDİRİM,
  • İdari para cezalarının aslından %25 İNDİRİM

yapılacaktır.

  • Yapılandırılan borçların taksitle ödenmek istenmesi halinde, başvuru sırasında 12, 18, 24, 36 ve 48 eşit taksitte ödeme seçeneklerinden biri seçilebilecek ve ilk 10 KATSAYI ORANLARI 12 taksitte yapılacak ödemelerde 1,09 18 taksitte yapılacak ödemelerde 1,135 24 taksitte yapılacak ödemelerde 1,18 36 taksitte yapılacak ödemelerde 1,27 48 taksitte yapılacak ödemelerde 1,36 taksit 3 Temmuz 2023 (30/6/2023 tarihinin resmi tatile rastlaması nedeniyle) tarihine kadar (bu tarih dâhil), kalan taksitler de takip eden aylık dönemler halinde ödenecektir.

Bahsi geçen Broşür’ün tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Broşür’e ilişkin GİB duyurusuna buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

7.İnceleme ve Tarhiyat Aşamasındaki Borçların Yapılandırılması Broşürü Yayımlanmıştır


Gelir İdaresi Başkanlığı (“GİB”) tarafından İnceleme ve Tarhiyat Aşamasındaki Borçların Yapılandırılması Broşürü (“Broşür”), 05.05.2023 tarihinde GİB’in resmi sitesinde yayımlanmıştır.

Söz konusu Broşür’de özetle:

  • 7440 sayılı Kanunun yayımlandığı 12/3/2023 tarihinden önce başlanıldığı halde tamamlanamamış olan vergi incelemesi ve takdir işlemlerinin neticesinde tarh edilecek vergi ve kesilecek cezalara ilişkin olarak Kanun hükümlerinden nasıl yararlanılacağına yönelik açıklamalar yer almaktadır.
  • 31/12/2022 tarihinden (bu tarih dâhil) önceki dönemlere ilişkin olarak 12/3/2023 tarihinden önce başlanıldığı halde tamamlanamamış olan vergi incelemeleri ile takdir, tarh ve tahakkuk işlemlerine, 7440 sayılı Kanunun matrah ve vergi artırımlarına ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla devam edilecektir.
  • Kanun hükmünden yararlanmak için vergi incelemeleri ile takdir, tarh ve tahakkuk işlemleri tamamlandıktan sonra tarh edilen vergi ve kesilen cezalara ilişkin ihbarnamenin tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde Tebliğ ekinde yer alan dilekçe (Ek:4/A) ile vergi dairesine yazılı olarak başvuruda bulunulması gerekmektedir.
  • Yapılandırma kapsamında; Tarh edilen verginin %50’sinin, Kanunun yayımlandığı 12/3/2023 tarihine kadar hesaplanan gecikme faizi yerine Yİ-ÜFE tutarının, 12/3/2023 tarihinden (bu tarih dâhil) sonra ihbarnamenin tebliği üzerine dava açma süresinin bitim tarihine kadar hesaplanacak gecikme faizinin, vergi aslına bağlı olmayan (usulsüzlük ve özel usulsüzlük) cezaların %25’inin, ödenmesi halinde, vergi aslının kalan %50’sinin, vergi aslına bağlı olan (vergi ziyaı) cezaların tamamının, 12/3/2023 tarihine kadar hesaplanan gecikme faizinin tamamının, vergi aslına bağlı olmayan cezaların (usulsüzlük ve özel usulsüzlük) kalan %75’inin tahsilinden vazgeçilecektir.

Bahsi geçen Broşür’ün tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Broşür’e ilişkin GİB duyurusuna buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

8.Dava Açma Süresi Geçmemiş veya Dava Aşamasındaki Borçların Yapılandırılması Broşürü Yayımlanmıştır


Gelir İdaresi Başkanlığı (“GİB”) tarafından Dava Açma Süresi Geçmemiş veya Dava Aşamasındaki Borçların Yapılandırılması Broşürü (“Broşür”), 8 Mayıs 2023 tarihinde GİB’in resmi sitesinde yayımlanmıştır.

Söz konusu Broşür’e göre:

  • Kanun yayımı tarihi itibarıyla (bu tarih dâhil) dava açma süresi geçmemiş veya dava konusu olan vergi ve cezalar ile idari para cezaları ve ecrimisil alacakları yapılandırmaya konu edilebilmektedir.
  • İhtilaflı vergi ve vergi cezalar ile idari para cezaları ve ecrimisil alacakları, alacağa ilişkin davanın bulunduğu safha ve karar durumuna göre %90’a varan oranlarda indirimlerle yapılandırma başvurusuna konu edilebilecek ve ihtilaflar sulh yoluyla sonlandırılabilecektir.
  • Ödenecek alacakların tespitinde esas alınacak olan en son karar, tarhiyata/tahakkuka/idari yaptırım kararına/ecrimisile ilişkin ihbarname/düzeltme ihbarnamesine yönelik verilen ve 12/3/2023 tarihinden önce (bu tarih dâhil) taraflardan birine tebliğ edilmiş olan karardır.
  • Dava açma süresi geçmemiş ya da vergi mahkemesinde dava açılmış (henüz karara bağlanmamış) olması durumunda vergi aslının %50’siningecikme faizi ve zammı gibi fer’i alacaklar yerine Yİ-ÜFE oranları esas alınarak güncellenen tutarın, ödenmesi gerekmektedir.

 Bahsi geçen Broşür’ün tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Broşür’e ilişkin GİB duyurusuna buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

9.İşletme Kayıtlarının Düzeltilmesi Broşürü Yayımlanmıştır

 

 

Gelir İdaresi Başkanlığı (“GİB”) tarafından İşletme Kayıtlarının Düzeltilmesi Broşürü (“Broşür”), 05.05.2023 tarihine GİB’in resmi sitesinde yayımlanmıştır.

Söz konusu Broşür’e göre:

  • Mükellefler, işletmelerinde mevcut olduğu halde kayıtlarında yer almayan emtia, makine, teçhizat ve demirbaşları; kendilerince veya bağlı oldukları meslek kuruluşlarınca belirlenecek rayiç bedel ile değerlemek suretiyle 31 Mayıs 2023 tarihine kadar (bu tarih dâhil) KDV yönünden bağlı oldukları vergi dairelerine 1 Seri No.lu 7440 Sayılı Kanun Genel Tebliğinde yer alan beyanname ve ekindeki envanter listesi ile beyan edebileceklerdir.
  • Hesaplanan KDV, sorumlu sıfatıyla ayrı bir beyanname ile beyan edilerek 31 Mayıs 2023 tarihine kadar (bu tarih dâhil) ödenecektir.
  • Beyan edilecek malların özel tüketim vergisine tabi olması halinde, bu malları beyan eden ve alış belgelerini ibraz edemeyen mükellefler, beyan tarihindeki miktarı ve emsal bedeli üzerinden geçerli olan özel tüketim vergisini 1 Seri No.lu 7440 Sayılı Kanun Genel Tebliği ekinde yer alan beyanname ile 31 Mayıs 2023 tarihine kadar (bu tarih dâhil) ayrı bir beyanname ile beyan ederek aynı süre içerisinde ödeyeceklerdir.
  • Beyannamede; emtia, makine, teçhizat ve demirbaşlara ait ödenecek KDV bulunması halinde, ilk taksiti beyanname verme süresi içinde, izleyen taksitler ise beyanname verme süresini takip eden birinci ve ikinci ayda olmak üzere 3 eşit taksitte ödenebilecektir.
  • Hasılat esaslı vergilendirme usulüne tabi mükelleflerin de bu uygulamadan faydalanması mümkün olup, bu kapsamdaki makine, teçhizat ve demirbaşlar için tespit edilecek KDV dâhil hasılata %1,5 oran uygulanarak ödenecek KDV tutarı belirlenecektir.
  • Kayıtlarda yer aldığı halde, işletmede mevcut olmayan kasa mevcudu ile ortaklardan net alacak tutarlarının düzeltme işlemi için; beyan edilen tutarlar üzerinden %3 oranında vergi hesaplanarak, 31 Mayıs 2023 tarihine kadar (bu tarih dâhil) ödenecektir.

Söz konusu Broşür’ün tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Broşür’e ilişkin GİB duyurusuna buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

10.İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmıştır


İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (“Yönetmelik”), 6 Mayıs 2023 tarihli ve 32182 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Yönetmelik’e göre  yetki belgesinin iptali hallerine ilk tescil motorlu kara taşıtı ticareti faaliyetinde de bulunan işletmenin bu faaliyeti yürütürken satıştan kaçınması, taşıtın üretici veya distribütör tarafından tavsiye edilen satış fiyatının üzerinde fiyat talep etmesi, tüketiciyi aksesuar almaya veya takas yapmaya zorlaması ya da takas fiyatını piyasa fiyatının önemli ölçüde altında belirlemesi gibi ilk tescil motorlu kara taşıtına ulaşılmasını zorlaştırıcı faaliyette bulunması eklenmiştir.

Yönetmelik yayımı olan 6 Mayıs 2023 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Söz konusu Yönetmelik’in tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

11.Bankacılık Sektörü Gelişmeler Tablosu Yayımlanmıştır


Türkiye Bankalar Birliği (“TBB”) tarafından Bankacılık Sektörü Gelişmeler Tablosu (“Tablo”) kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla 4 Mayıs 2023 tarihinde TBB’nin resmi sitesinde yayımlanmıştır.

Söz konusu Tablo’nun tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

12.Su Verimliliği Strateji Belgesi ve Eylemi Planı Genelgesi Yayımlanmıştır

Cumhurbaşkanlığı tarafından Su Verimliliği Strateji Belgesi ve Eylemi Planı (2023-2033) konulu Genelge (2023/9) (“Genelge”), 4 Mayıs 2023 tarihli ve 32180 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Genelge’ye göre:

  • Hızlı nüfus artışı, sanayileşme ve kentleşme gibi faktörlerden kaynaklanan artan su talebinin de etkisiyle önümüzdeki yüz yıl için yapılan iklim değişikliği tahminlerine göre su kaynaklarımızın yaklaşık %25 oranında azalması beklenmektedir.
  • Su Verimliliği Strateji Belgesi ve Eylemi Planı (2023-2033) kapsamındaki tüm kamu kurum ve kuruluşlarının üzerine düşen görev ve sorumlulukları hassasiyetle yerine getirmesinin gerekliliği belirtilmiştir.

Bahsi geçen Genelge’nin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.